نوشته شده توسط : ابراهیم و حسین عبدی

تاثیرگذاری موثر در بازاریابی حرفه‌ای

 

 

در بازاریابی حرفه ای، تاثیرگذاری مثبت در ایجاد، حفظ و گسترش ارتباطات افراد بسیار مهم است. بدون تاثیر حرفه‌ای، تصویری ضعیف از خودمان نشان می‌دهیم ، با رفتاری نسنجیده و غیر حرفه‌ای به اعتبار خودمان آسیبی جدی وارد می‌کنیم. در این گرداب گسترده‌ی گیتی، باید به سرعت این مهارت را کسب کنیم تا در زندگی و کار حرفه‌ای مان موفق شویم.

در زندگی، خصوصاً زندگی کاری، حرفه‌ای و تجاری ما، تاثیر گذاری روی افراد بسیار حائز اهمیت است. اگر این تاثیر گذاری به خوبی و درست به کار گرفته شود، قطعاً می‌توانیم به موفقیت‌های بیشماری دست یابیم، می‌توانیم فرصت‌ها، امکانات و تسهیلات بسیاری را به سمت و سوی خودمان، مذاکراتمان و حتی استراتژی‌هایی که برای بازاریابی خودمان، کالا یا خدماتمان طراحی کرده‌ایم جذب کنیم. در اینجا، اصلاً قصد ندارم با واژه ها بازی کنم، وقتی می‌گویم به موفقیت‌های بیشماری دست می‌یابیم، دقیقاً روی «بیشمار» تاکید می‌کنم، روی دستیابی به «فرصت‌ها» تاکید می‌کنم. درباره تاثیر گذاری (مثبت) روی افراد، شما هم قطعاً با من هم عقیده‌اید که حرف‌های ضد و نقیض بسیاری گفته یا نوشته شده است، اما آنچه مسلم است این است که هیچکس نتوانسته است اهمیت تاثیر گذاری را نادیده بگیرد. انسانها در ارتباط و تعامل و گفتگوی دائم هستند، این ارتباطات با آگاهی از مهارت تاثیر گذاری، ایجاد می‌شوند و البته با استفاده از همین مهارت، تداوم و توسعه می‌یابند. همانطور که می‌بینید، از تاثیر گذاری، به عنوان یک مهارت یاد می‌کنم و این بدان معنی است که ما باید آن را یاد بگیریم، تمرین کنیم و به کار بگیریم و وقتی بر آن تسلط یافتیم، آن را به دیگران نیز آموزش دهیم.



:: برچسب‌ها: تاثیرگذاری موثر در بازاریابی حرفه‌ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 643
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 21 دی 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ابراهیم و حسین عبدی

بازاريابي در يك كلام؛ جلب رضايت مشتري

 

 

‌هدف ‌بازارياب ‌اين ‌است ‌كه ‌جذابيت‌ها ‌و ‌نيازهاي ‌بازارهاي ‌خاص ‌را ‌درك ‌و ‌بازاري ‌را ‌انتخاب ‌كند ‌كه ‌بتواند ‌نيازهاي ‌آن ‌را ‌به ‌بهترين ‌شكل ‌تامين ‌نمايد. ‌از ‌سوي ‌ديگر، ‌بازارياب ‌مي‌تواند ‌محصولات ‌و ‌كالاهايي ‌را ‌توليد ‌و ‌به ‌اين ‌بازار ‌عرضه ‌كند ‌كه ‌موجب ‌افزايش ‌ارزش ‌مورد ‌نظر ‌مشتري ‌گردد ‌و ‌او ‌را ‌ارضا ‌كند، ‌كه ‌در ‌نتيجه ‌فروش ‌شركت ‌بالا ‌مي‌رود ‌و ‌سود ‌به ‌دست ‌مي‌آيد.

‌بسياري ‌از ‌مردم ‌چنين ‌مي‌انديشند ‌كه ‌بازاريابي ‌تنها ‌به ‌معني ‌فروش ‌و ‌تبليغ ‌است. ‌اگر ‌بدانيم ‌كه ‌فروش ‌و ‌تبليغ، ‌فقط ‌بخش ‌نمايان ‌(علامت ‌بزرگ) ‌بازاريابي ‌است ‌جاي ‌شگفتي ‌نيست. ‌امروزه ‌نبايد ‌بازاريابي ‌را ‌به ‌مفهوم ‌قديمي ‌آن ‌يعني ‌فروش ‌- ‌معرفي ‌محصول ‌و ‌فروش ‌- ‌در ‌نظر ‌آورد، ‌بلكه ‌بايد ‌به ‌مفهوم ‌نوين ‌آن ‌يعني ‌برآوردن ‌نيازهاي ‌مشتري، ‌توجه ‌كرد. ‌اگر ‌بازارياب ‌بتواند ‌نيازهاي ‌مشتري ‌را ‌درك ‌كند، ‌محصولاتي ‌را ‌توليد ‌و ‌به ‌بازار ‌مصرف ‌ارايه ‌نمايد ‌كه ‌از ‌بالاترين ‌ارزش ‌برخوردار ‌باشند ‌و ‌قيمت ‌گذاري، ‌توزيع، ‌ترويج ‌و ‌تبليغ ‌را ‌به ‌روشي ‌كارساز ‌انجام ‌دهد، ‌به ‌طور ‌حتم ‌محصولات ‌به ‌راحتي ‌به ‌فروش ‌خواهند ‌رفت. ‌بنابراين ‌فروش ‌و ‌تبليغ، ‌تنها ‌بخشي ‌هستند ‌از ‌معجون ‌بازاريابي. ‌معجون ‌به ‌معني ‌مجموعه ‌اي ‌از ‌ابزار ‌و ‌وسايل ‌بازاريابي ‌كه ‌با ‌هم ‌بر ‌روي ‌بازار ‌اثر ‌مي‌گذارند.

‌بنابر اين ‌ميتوان ‌بازاريابي ‌را ‌نوعي ‌فرايند ‌اجتماعي ‌و ‌مديريتي ‌دانست ‌كه ‌به ‌وسيله ‌آن ‌افراد ‌و ‌گروه‌ها ‌فارغ ‌از ‌مرزبندي‌هاي ‌رايج ‌جغرافيايي ‌و ‌نژادي ‌مي‌توانند ‌از ‌راه ‌توليد ‌و ‌مبادله ‌محصولات ‌و ‌ارزش‌ها ‌با ‌ديگران، ‌نيازها ‌و ‌خواسته ‌هاي ‌خويش ‌را ‌مرتفع ‌سازند.

اما ‌سرانجام، ‌مفهوم ‌بازار ‌ما ‌را ‌به ‌مفهوم ‌بازاريابي ‌باز ‌مي‌گرداند. ‌بازاريابي ‌به ‌معني ‌اداره ‌كردن ‌بازارها ‌براي ‌پديد ‌آوردن ‌داد ‌و ‌ستد ‌به ‌منظور ‌ارضاي ‌نيازها ‌و ‌خواستهاي ‌انسان ‌است. ‌بنابراين ‌يك ‌بار ‌ديگر ‌به ‌تعريف ‌بازاريابي ‌توجه ‌مي‌كنيم: ‌آن ‌فرايندي ‌است ‌كه ‌فرد ‌و ‌گروه ‌از ‌طريق ‌توليد ‌كالا ‌و ‌خدمت ‌و ‌داد ‌و ‌ستد ‌محصول ‌(آنچه ‌از ‌نظر ‌مشتري ‌داراي ‌ارزش ‌است) ‌نيازها ‌و ‌خواست‌هاي ‌خود ‌را ‌تامين ‌مي‌كند.

فرايند ‌داد ‌و ‌ستد ‌نياز ‌به ‌كار ‌دارد: ‌فروشنده ‌بايد ‌در ‌جستجوي ‌خريدار ‌برآيد. ‌نيازهاي ‌او ‌را ‌شناسايي ‌كند. ‌كالا ‌و ‌خدمات ‌مناسبي ‌را ‌طرح ‌ريزي ‌و ‌قيمت ‌آنها ‌را ‌تعيين ‌نمايد. ‌آنها ‌را ‌ترويج ‌و ‌تبليغ ‌كرده ‌در ‌انبار ‌بگذارد ‌و ‌تحويل ‌دهد. ‌فعاليت‌هاي ‌اصلي ‌بازاريابي ‌عبارتند ‌از ‌: ‌تحقيق، ‌توليد ‌محصول، ‌برقرار ‌كردن ‌ارتباط،توزيع، ‌قيمت ‌گذاري ‌و ‌ارايه ‌خدمات. ‌اگر ‌چه ‌معمولا ‌ما ‌چنين ‌مي‌انديشيم ‌كه ‌بازاريابي ‌به ‌وسيله ‌فروشندگان ‌انجام ‌مي‌شود، ‌ولي ‌خريداران ‌هم ‌فعاليت‌هاي ‌بازاريابي ‌را ‌انجام ‌مي‌دهند. ‌هنگامي ‌كه ‌مصرف ‌كننده ‌اي ‌در ‌صدد ‌يافتن ‌كالايي ‌برمي ‌آيد ‌كه ‌با ‌قيمت ‌مورد ‌نظر ‌به ‌آن ‌نيازمند ‌است ‌<بازاريابي> ‌مي‌كند. ‌هنگامي ‌كه ‌مسئولان ‌خريد ‌شركت ‌در ‌جستجوي ‌فروشندگاني ‌برمي ‌آيند ‌و ‌در ‌مورد ‌شرايط ‌مورد ‌نظر ‌با ‌آنها ‌چانه ‌مي‌زنند ‌<بازاريابي> ‌مي‌كنند. ‌ ‌



:: برچسب‌ها: بازاريابي در يك كلام؛ جلب رضايت مشتري , شناخت ‌نياز ‌مشتري، ‌ركن ‌بازاريابي ‌مدرن‌ , مشكل ‌<‌نزديك ‌بيني ‌در ‌بازار> , ارزش ، ‌معيار ‌انتخاب‌ , ‌رضايت ‌مشتري‌ , ‌مديريت ‌تقاضا ‌= ‌رابطه ‌سود ‌آور ‌با ‌مشتري‌ , چرا ‌حفظ ‌مشتريان ‌قديمي؟‌ , ,
:: بازدید از این مطلب : 612
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 21 دی 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ابراهیم و حسین عبدی

با رويا هاي خود ترقي كنيد.

 

 

روزي از مردي كه در حرفه خود بسيار موفق بود پرسيدند: چگونه در اين مدت كم اين همه كارهاي بزرگ انجام داده اي؟

او در پاسخ گفت: «من در رويا ديدم، و تصميم گرفتم، تا روياي خود را دور نريزم. سپس به رختخواب رفتم و در مورد روياهاي خود فكر كردم. و به خواب رفتم. و خواب روياهاي خود را ديدم زمانيكه از خواب بيدار شدم راه تبديل آن رويا ها به واقعيت را پيدا كردم. در  حاليكه ديگران به من مي گفتندتو نمي تواني اين كار را انجام دهي من با شدت بيشتر براي رسيدن به آنچه مي خواستم كار مي كردم تا به اين موفقيت ها رسيدم. يادم هست كه شخصي مي گفت مردان بزرگ روياي ديگران هستند.»

آنها در مه يك روز بهاري يا در قرمزي آتش يك زمستان طولاني چيزهايي (روياهايي) مي بينند. و آنرا تقويت و حفاظت مي كنند. در حاليكه كه ديگران روياهايشان را به دست فراموشي مي سپارند. آنها روياهاي خود را در روز هاي سخت تقويت مي كنند، و با سعي و تلاش  ابرهاي ترديد را دور ميكنند و آنگاه است كه زمان درخشش رويايي است كه اكنون به واقعيت پيوسته است. اين فرايند هميشه براي كسي كه ايمان و اميد به روياهايش دارد رخ مي نمايد.

بنابراين هيچگاه اجازه ندهيد. كسي روياهاي شما را بدزدد يا حتي سعي كند آنرا براي شما غير ممكن جلوه دهد.

آواز خود را بخوانيد، روياي خود را در خواب ببينيد و چشم انتظار آرزوي خود باشيد.



:: بازدید از این مطلب : 644
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 21 دی 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ابراهیم و حسین عبدی

اسرار ايجاد انگيزه نامحدود

 

 

شايد شما افكار خود را روي كاغذ ننويسيد. اما زمانيكه به گذشته خود باز مي گرديد و به هر آنچه انجام داده ايد فكر مي كنيد به يك نقطه مي رسيد! چگونه آن شخصي كه هميشه دوست داشتيد باشيد. آيا به اهداف خود رسيده ايد؟

سؤال اين است كه آيا زمانيكه به گذشته خود مي نگريم احساس خشنودي مي كنيم يا پشيماني؟



:: برچسب‌ها: اسرار ايجاد انگيزه نامحدود , زندگي كوتاه است , آيا زمانيكه به گذشته خود مي نگريم احساس خشنودي مي كنيم يا پشيماني؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 638
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ابراهیم و حسین عبدی

خلاقيت

 

خلاقيت

 

تعريف خلاقيت

يك فكر يا ايدة جديد كه تركيبي از ايده هاي قديمي است را خلاقيت گويند. داشتن توانايي ساخت ايده هاي نو به توانايي شما در تشخيص ارتباط بين موارد ظاهراً غير متجانس بستگي دارد.

خلاقيت يعني كنار هم قرار دادن افكار و ايده هايي كه تا قبل از اين پنداشته مي شد به يكديگر ربطي ندارند. اين توانايي شماست كه افكار مختلف را با يكديگر تركيب كنيد و يك ايده نو كه مفيد هم هست بوجود آوريد.

آن گونه كه به نظر مي رسد ظاهراً مسئله اي وجود ندارد كه نتوانيد حل كنيد هدفي وجود ندارد كه نتوانيد به آن برسيد هيچ مانعي وجود كه نتوانيد از آن بگذريد اگر بدانيد چگونه از قدرت خلاقيت مغز خود استفاده كنيد تا هر مشكلي را مانند يك اشعه ليزر از زندگي خود جدا كنيد و دور بيندازيد.



:: برچسب‌ها: خلاقیت , تعریف خلاقیت , ,
:: بازدید از این مطلب : 644
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ابراهیم و حسین عبدی

اميد و زندگی

 

امید و زندگی

 

يك روز كه در يك بيمارستان نشسته بودم به طور ناخواسته صدايي شنيدم متوجه شدم دو متخصص غدد با يكديگر صحبت مي كنند و اصطلاحات مختلفي بين آنها رد و بدل مي شد يكي از آنها مي گفت چطور چنين چيزي ممكن است هر دوي ما از داروهاي يكسان استفاده كرديم. و شيوه درمان هم يكي بود. حتي زمانبندي درمان هم مانند هم بود. چگونه است كه درصد موفقيت من براي معالجه بيماران 22 درصد است ولي تو 74 درصد موفقيت داشتي آنهم براي چنين سرطاني!

راز كار تو در چيست؟

همكارش به او پاسخ داد هر دوي ما از داروهاي يكسان استفاده كرديم. اما من به بيمارانم يك چيز ديگر هم مي دادم و آن اميد بود. با همه آمارهاي نگران كننده اي كه در مورد اين بيماري وجود دارد، من هميشه تأكيد مي كنم: «ما يك شانس داريم.»



:: برچسب‌ها: بیمارستان , امید , زندگی ,
:: بازدید از این مطلب : 622
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ابراهیم و حسین عبدی

10 قاعده براي موفقيت در مصاحبه استخدامي (شغلي)

 

10 قاعده براي موفقيت در مصاحبه استخدامي (شغلي)

 

اين قواعد به جويندگان كار كمك خواهد كرد تا استعدادهاي پنهان خود را در فرصتهاي استخدامي نشان داده و احتمال موفقيت خود را به حداكثر برسانند.

  1. در مورد تجارب و مهارتهايتان به وضوح و با علاقه صحبت كنيد. زبان حرفه اي داشته باشيد، اما از اينكه شخصيت تان بطور كامل برملا و روشن شود، هراسان نباشيد. به نشانه بي ميلي وقفه هاي كوتاه و مكث نكنيد. شما براي هر پاسخ نياز به چند ثانيه زمان داريد.
  2. مثبت انديش باشيد. افراد استخدام كننده (كارفرما) تمايل به شنيدن عذر و بهانه ها يا احساسات بد در مورد يك تجربه منفي را ندارند. اگر آنها در مورد رتبه يا نمره پايين، تغيير ناگهاني شغل يا نقص سابقه تان جويا شدند، حالت دفاعي به خود نگيريد. در عوض توجه تان را به حقايق و واقعيات (خلاصه وار) و آنچه شما از تجربه تان ياد گرفتيد، متمركز كنيد.

 

 

 



:: برچسب‌ها: 10 قاعده براي موفقيت در مصاحبه استخدامي (شغلي) , در مورد تجارب و مهارتهايتان به وضوح و با علاقه صحبت كنيد , براي مصاحبه زود حاضر شويد , قبل مصاحبه اطلاعاتي در مورد شركت يا كار آينده تان بدست آوريد , مثبت انديش باشيد , ,
:: بازدید از این مطلب : 721
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ابراهیم و حسین عبدی

 

پیام های روز

 

برای خود زندگی کنیم نه برای نمایش دادن آن به دیگران
Live for ourselves not for showing that to others..
—————————————
سفری به طول هزارفرسنگ با یک گام آغاز می شود
A distant tour begins with one step…
—————————————

 بازنده ها در هر جواب مشکلی را می بینند، ولی برنده در هر مشکلی جوابی را می بیند
The losers find problem in every answer but the winners find an answer in every problem.
—————————————
به جای موفقیت در چیزی که از آن نفرت دارم، ترجیح می دهم در چیزی شکست بخورم که از آن لذت می برم
Instead of success in a base I hate, I prefer to loose in a base I enjoy.
—————————————



:: برچسب‌ها: برای خود زندگی کنیم , سفری به طول هزار فرسنگ , گام , بازنده , برنده , ,
:: بازدید از این مطلب : 665
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 دی 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ابراهیم و حسین عبدی

 

پیر روستایی

 

یک خارجی تحصیل کرده به روستایی رفت و با مردی روستایی صحبت کرد و از جوابهای او سخت تعجب نموده و گفت: « تو که سواد نداری، پس این جوابهای خوب را از کجا میدانی؟» روستایی گفت: « ما چون سواد نداریم، فکر میکنیم!»



:: برچسب‌ها: روستایی دانا , خارجی تحصیل کرده , سواد نداریم , فکر میکنیم , ,
:: بازدید از این مطلب : 646
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 دی 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ابراهیم و حسین عبدی

 

عکس برای مغز

 

علاقه انسان ها به داشتن اطلاعاتی در مورد مغز و نحوه عملکرد آن به سالها پیش باز می گردد .امروزه شواهد بسیاری وجود دارد که ثابت می کند هزاران سال قبل در کشورهایی نظیر مصر و یونان کنکاش و تحقیقات زیادی در مورد مغز انسان صورت گرفته است .
این ارگان پیچیده و شگفت انگیز همیشه برای پژوهشگران و دانشمندان سوژه جالب و بحث برانگیزی بوده است .در این مقاله سعی شده تا به شیوه بسیار ساده و قابل فهمی ، چگونگی رشد و تکامل مغز و نوع کارکرد آن در مراحل مختلف زندگی از ابتدای پیدایش سلول های مغزی تا زمان پیری شرح داده شود. بسیاری از دانشمندان و کارشناسان امور روان شناسی عقیده دارند که با دانستن اطلاعات مفید و ضروری در مورد مغز انسان و نحوه عملکرد آن ، می توان برای بسیاری از بیماری ها و ناهنجاری ها و اختلالات روانی توجیه مناسب و در خوری ارائه داد.

 

 



:: برچسب‌ها: مغزانسان در سنین مختلف , مغز انسان در جنین , مغز انسان در کودکی , مغز انسان در نوجوانان و جوانان , مغز انسان در بزرگسالان , مغز انسان در پیری و سالخورده , ,
:: بازدید از این مطلب : 4037
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 دی 1393 | نظرات ()